Sinds de release afgelopen vrijdag heeft Beyoncé’s achtste studioalbum ‘Cowboy Carter’ het culturele gesprek gedomineerd. Het muziekicoon luidt haar countrytijdperk in met westers geïnspireerde modemomenten in de aanloop naar de albumrelease, zoals te zien op de Grammy’s eerder dit jaar en tijdens haar verrassende optreden op de New York Fashion Week.
In navolging van Zendaya’s recente introductie in archiefmode, kiest ‘Queen Bey’ voor vintage voor haar belangrijkste optredens, zoals te zien is op de op het Westen geïnspireerde Versace-look uit de herfst van 1992. Zoals het geval is met iconische looks, is deze relevanter dan ooit en past ze zo goed bij haar. Deze korsetjurk met geborduurde bloemen en rok van tule zorgt voor een overdressed-at-the-gala-vibe. De schoonheid is prachtig en tijdloos, maar het geborduurde satijnen korset voelt te kostbaar aan voor een icoon als Beyoncé.
Voor haar rol in de Austin Powers-film channelde Beyoncé de hippiemode uit de late jaren ’60 met deze gehaakte halterjurk en kettingriem met kralen. Een beroemdheid zijn sinds de jaren ’90 heeft een nadeel: ‘Google Afbeeldingen’ vergeet nooit, en deze look is niet goed verouderd.
De “Renaissance”-tour was de show die qua mode bleef geven. Haar gepantserde korsetlook met galactische metallic laarzen en enorme hoed was een voorloper van haar futuristische kijk op cowboy. Dit is de definitie van een podiumoutfit.
Op het topmoment van NYFW verraste Beyoncé de zaal tijdens de Luar-show door te verschijnen in dit zilverkleurige pak met bijpassende hoofddoek en hoed. Dit is een totale glamourcowboy en het zag er geweldig uit op de eerste rij.