De rapper sprak over wat hem naar ‘The Book of Clarence’ trok. In een gesprek met ET’s Nischelle Turner tijdens de rode loperpremière van ‘The Book of Clarence’, reageerde de ‘Empire State of Mind’-rapper, 54, op beweringen dat hij en zijn superstervrouw, 42, de filmwereld willen overnemen nadat ze al domineerden het muziekspel.
“Ik denk dat het allemaal deel uitmaakt van creatief zijn, weet je? Creëer, weet je, in lijnen”, vertelde hij aan ET. “Of het nu gaat om audio, visueel materiaal, enz.: je maakt gewoon en wanneer je het leuk vindt om te creëren. Het maakt niet uit in welke pijplijn je creëert.” Voor Beyoncé betekende dit het uitbrengen van Renaissance: A Film by Beyoncé, een professionele documentaire over haar Renaissance World Tour.
Volgens schattingen van de box office heeft de film alleen al sinds de release begin december bijna $ 50 miljoen opgebracht. Bovendien heeft de tour maar liefst $ 580 miljoen opgebracht. Tussen Renaissance en The Book of Clarence – bovenop de eerdere uitstapjes van het stel naar film, waaronder The Lion King en Homecoming – lijkt het erop dat het paar rijp is om de filmwereld op eigen kracht te betreden. De in Brooklyn geboren rapper – die notoir gierig is als het gaat om het accepteren van nieuwe projecten – fungeert als uitvoerend producent voor The Book of Clarence.
Hij legde aan ET uit waarom hij zich bij de film had aangemeld en waarom hij denkt dat het een hit is. “Het is Jeymes”, zei hij, verwijzend naar de schrijver en regisseur van de film, Jeymes Samuel.
“Jeymes is gewoon een genie. We hebben The Harder They Fall samen gedaan en we gaan een aantal projecten doen. We hebben ook een aantal projecten in de pijplijn – hij is gewoon onbevreesd. Hij is onbevreesd en hij is creatief. We gingen van Oude Westen tot het Nieuwe Testament.”
De film, met in de hoofdrollen Lakeith Stanfield en James McAvoy, volgt Clarence (Stanfield), een ongelukkige man in het Jeruzalem van 33 na Christus, die geïnspireerd is door het verhaal van Jezus Christus. Hij neemt het lot in eigen handen door de opkomende Messias en zijn apostelen na te bootsen in een episch verhaal met moderne wendingen, volgens de Rotten Tomatoes-pagina van de film.