Open brief aan ambassadeur Koninkrijk der Nederlanden

Geachte heer van der Zwan,

Het onderwerp van excuses betreffende het koloniaal verleden wordt frequent in de media belicht. lk heb mogen vernemen, dat het Koninrijk der Nederlanden er serieus aan werkt om de excuses aan te bieden en ik kijk uit naar de dag waarop het concensus tussen alle belanghebbende partijen wordt bereikt.

Als Surinamer en nazaat, neem ik de vrijheid u een voorstel te doen. lk hoop dat u enigszins kunt bewerkstelligen, dat er een monument met plein aan de Surinaamse nazaten wordt geschonken. Er zou een hartverwarmende tekst geplaatst kunnen worden waarin de verontschuldigingen worden aangeboden voor de vele mensenrechtenschendingen tijdens het koloniaal verleden.

lk denk en hoop dat met deze geste de zielen van al onze voorouders, ongeacht onze afkomst, uiteindelijk die rust zullen krijgen die ze toekomt, maar dat ook wij als nazaten met een zekere genoegdoening verder kunnen leven. Dit gebaar zal een unicum zijn in de wereld en zal de historische banden tussen de twee landen alleen maar versterken.

Het ligt geenszins in de bedoeling om welke organisatie dan ook te dwarsbomen, aangezien een ieder zijn eigen mening heeft die te allen tijde gerespecteerd dient te worden.

Hopende dat mijn voorstel in overweging wordt genomen, verblijf ik.

Hoogachtend,

Nasser Dahoe

error: Kopiëren mag niet!